Toimitus- ja tilausehdot sekä evästeet AinaKanssasi Oy 

Voimassa: 1.5.2025
Päivitetty viimeksi: 2.7.2025

Yleistä 

AinaKanssasi Oy, y-tunnus: 3141725-5, osoite: Hämeenkatu 26 A, 15140 Lahti; myy tuotteita ja palveluita täysi-ikäisille yksityishenkilöille ja yrityksille Suomessa. Nämä toimitusehdot soveltuvat tuotteiden tilaamiseen verkkokaupassamme sekä vastaaviin toimituksiin. 

Nämä toimitusehtomme ovat voimassa 31.3.2025 alkaen. Pidätämme oikeuden tehdä muutoksia toimitusehtoihimme yksipuolisesti aika ajoin, joten tutustuthan toimitusehtoihimme joka kerta etukäteen, kun tilaat tuotteita verkkokaupastamme. 

Tuotteet ja tuotehinnat 

Verkkokaupan tuotteiden ominaisuudet ja hinnat on esitetty kunkin tuotteen tuote-esittelyn yhteydessä. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin, joten tarkastathan ko. hinnat ostoskorista ennen kuin hyväksyt tilauksen. Tuotteiden hinnat sisältävät veroja, joka ilmenee ostoskorissa ja tilausvahvistuksessa. 

Toimituskulut 

Tilauksesta mahdollisesti veloitettavat toimituskulut riippuvat valitusta toimitustavasta ja ne lisätään automaattisesti tilauksen loppusummaan. Näet tilauksestasi veloitettavat toimituskulut (jos toimituskuluja veloitetaan) ostoskoristasi ennen kuin hyväksyt tilauksen. 

Tilaaminen ja sopimus 

Voit tilata tuotteita verkkokauppamme kotisivuilla siirtämällä niitä ostoskoriin ja vahvistamalla tilauksen ja maksamalla ostoskorin sisällön maksupalvelussa. Tilatessasi verkkokaupastamme sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihimme. Ymmärrät, että hyväksymäsi ja vahvistamamme tilauksesi on, paitsi siltä osin mitä myöhemmin mainitaan peruttamisoikeudesta, sitova ja synnyttää näiden toimitusehtojen kanssa sopimuksen välillemme. 

Maksaminen ja maksutavat 

Voit maksaa tilauksesi verkkokaupassa kuvatuilla ja ostoskorissa valittavissa olevilla maksutavoilla. Käytössämme on Klarna, jolla voi maksaa heti, 30 päivän kuluttua tai ottaa osamaksun. Sinun ja Klarnan välille syntyy sopimus maksusta sen perusteella, minkä maksutavan otat. 

Tilaus- ja maksuvahvistus 

Onnistuneen tilauksen jälkeen sähköpostiisi lähetetään tilausvahvistus, joten annathan sähköpostiosoitteesi, kun teet tilauksen. Tilausvahvistuksessa vahvistetaan myös käytetty maksutapa. 

Jos emme jostain odottamattomasta syystä voi vahvistaa tilaustasi, ilmoitamme siitä sähköpostiisi mahdollisimman pian. 

Toimitustapa 

Toimitamme tilauksesi jollakin käytössä olevalla, kotisivuillamme mainitulla toimitustavalla, jonka valitset tilauksesi yhteydessä. Käytössämme on Postin toimitus. Voit valita tilauksen yhteydessä noutopisteen toimituksellesi. Mikäli toimitus on pieni ja kevyt, lähetämme sen kirjepostina. Toimitusmaksu ei muutu lähetysmuodon mukaan. 

Toimitusaika 

Kustomoitaviin tuotteisiin varataan käsittelyaika, joka on max. 5 arkipäivää. Muuten pakkaamme ja lähetämme tilaukset 1–5 arkipäivän kuluessa. Yleisimmät toimitusaikamme Suomessa ovat tilauksesta ja toimitustavasta riippuvia. 

Peruutusoikeus ja palautusehdot 

Jos olet kuluttaja, sinulla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen oikeus peruuttaa tilaus ilmoittamalla tästä meille viimeistään 14 päivän kuluttua tavaran tai viimeisen tavaraerän vastaanottamisesta. 

Peruuttamisilmoitus tulee tehdä kirjallisesti alla olevaan sähköpostiimme:
tuuli@ainakanssasi.fi

Peruutusoikeus koskee vain käyttämättömiä ja siistissä alkuperäispakkauksessa takaisin lähetettyjä tuotteita. 

Huom! Kustomoiduissa tuotteissa ei ole palautusoikeutta. Jos haluat peruuttaa kustomoidun tuotteen, niin tee se mahdollisimman pian tilauksesta. Jos kustomoitu tuote on jo tehty sinua varten, joudumme silti veloittamaan tehdyn työn. 

Jos kauppa perutaan, tavara on palautettava viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä alla mainittuun palautusosoitteeseemme:
Hämeenkatu 26 A, 15140 Lahti 

Palauttajan on maksettava palauttamisesta aiheutuvat kustannukset. Näitä kustannuksia ei makseta takaisin palauttajalle. Palauttaessasi toimitetun tilauksen, liitä siihen mukaan nimesi ja yhteystietosi sekä tilinumerosi rahojen palautusta varten. 

Palautamme vastaavasti tilauksesta maksamasi rahat viivytyksettä kuluttajasuojalain mukaisesti. 

Lähetyksen tarkistus, virhe ja ongelmatilanteet 

Tarkistathan toimituksen heti sen saatuasi. Jos tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi tai on virheellinen, ilmoitathan siitä mahdollisimman pian ja viimeistään 14 päivän kuluessa asiakaspalveluumme (tuuli@ainakanssasi.fi), niin sovimme virheenkorjaamisesta. Kuluttajakaupassa noudatamme virheitten osalta pakottavia kuluttajasuojalain virhevastuusäännöksiä. 

Yritysmyynnin kohdalla Suomen kauppalain mukaan myyjä vastaa kustannuksista, joita tavarasta aiheutuu ennen sen luovutusta. Jos tavara on myyjästä riippumattomasta syystä tuhoutunut, kadonnut, huonontunut tai vähentynyt luovutuksen jälkeen kuljetuksessa, ostajan on silti maksettava kauppahinta ja vaadittava hyvitys tuotteen kuljettaneelta yhtiöltä.

Ostajan ilmoittaessa kohtuullisessa ajassa (14 vuorokauden) tuotteessa on virhe, myyjä ensisijaisesti pyrkii korjaamaan virheen. Mikäli virheen korjaaminen aiheuttaa kohtuuttomia kustannuksia myyjälle, voidaan kauppa purkaa. Tällöin ostaja vastaa tuotteen palautuskustannuksista. Poikkeuksena ovat kustomoidut tuotteet, joissa asiakas on ennen tuotteen tekemistä hyväksynyt painatuksen.

Asiakaspalvelu 

Henkilökuntamme auttaa sinua tilaukseesi liittyvissä kysymyksissä. Otathan yhteyttä, joko sähköpostitse tai puhelimitse: 

tuuli@ainakanssasi.fi

050 3838 125 

Vastuunrajoitus 

AinaKanssasi Oy ei vastaa mistään tilaukseen, toimitukseen tai tuotteeseen liittyvästä tai mistään edellä mainitusta aiheutuneesta välillisestä tai välittömästä tai muusta vahingosta, paitsi siihen asti, kuin pakottava määräys kuluttajanasuojalaissa tai muussa pakottavassa laissa on kyseisen vahingon osalta toisin määrännyt.  

Erimielisyydet 

Pyrimme sopimaan tilaustasi koskevat mahdolliset erimielisyydet ensisijaisesti sopimalla, joten otathan ensi sijassa yhteyttä asiakaspalveluumme sopiaksemme asian. 

Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi). 

Yritysten välisiin kaupan käyntiin sovelletaan kauppalain säännöksiä sekä myös yleisiä sopimusoikeudellisia periaatteita. 

Evästeet

Voimassa: 1.5.2025
Päivitetty viimeksi: 1.5.2025

Mitä ovat evästeet?

Tämä evästetieto selittää mitä evästeet ovat ja kuinka käyttää niitä, millaisia evästeitä käytämme (esimerkiksi millaista tietoa keräämme ja käytämme) ja kuinka hallinnoida evästeitä.

Evästeet ovat pieniä tekstitiedostoja joilla tallennetaan pieniä tiedonpalasia. Ne tallentuvat laitteellesi kun nettisivu avataan selaimessasi. Nämä evästeet auttavat nettisivua toimimaan oikein, tekemään siitä turvallisemman, tarjotakseen paremman käyttökokemuksen ja ymmärtämään kuinka nettisivu toimii ja analysoi mikä toimii tai mitkä tarvitsee kehittää.

Kuinka käytämme evästeitä?

Kuten suurin osa netissä olevista palveluista, me käytämme ensimmäisen ja kolmannen osapuolen evästeitä moniin tarkoituksiin. Ensimmäisen osapuolen evästeet enimmäkseen auttavat sivua toimimaan oikein ja nämä eivät kerää henkilökohtaista dataa. Kolmannen osapuolen evästeet ovat pääasiassa auttamassa ymmärtämään nettisivun suorituskykyä, kuinka käytät nettisivuja, pitämään nettisivut turvallisena ja kaikkinensa tarjotakseen sinulle paremman käyttäjäkokemuksen ja nopeuttaaksemme tulevia sivustokäyntejäsi.

Pystyt muuttamaan mieltymyksiäsi milloin tahansa klikkaamalla sivuston vasemmassa alalaidassa olevaa sinistä YesCookie -nappia. Tämä antaa sinun käydä vaihtamassa mieltymyksesi evästeiden käytöstä tai perua kaikki evästeoikeudet saman tien. Tämän lisäksi eri selaimet antavat erilaisia tapoja estää tai poistaa evästeitä, joita sivut käyttävät. Voit muuttaa näitä asetuksia selaimestasi.  Alla olevat linkit auttavat:

Chrome: https://support.google.com/accounts/answer/32050

Safari: https://support.apple.com/en-in/guide/safari/sfri11471/mac

Firefox: https://support.mozilla.org/en-US/kb/clear-cookies-and-site-data-firefox?redirectslug=delete-cookies-remove-info-websites-stored&redirectlocale=en-US

Internet Explorer: https://support.microsoft.com/en-us/topic/how-to-delete-cookie-files-in-internet-explorer-bca9446f-d873-78de-77ba-d42645fa52fc

Jos käytät muuta selainta, käythän lukemassa viralliset tukidokumentit kyseisestä selaimesta.